Baš kao nekad - Marka Žvaka
Gojira -1.0 (Godzila -1, režija - Takahashi Yamazaki, uloge - Ryunosuke Kamiki, Minami Hamabe i drugi, Japan 2023, trajanje - 2 sata i 4 minuta)
Godzila – 1 je film koji ne može a da ne bude značajan, iz kog god ugla gledali. Što se mene tiče – on je predstavlja čitav Godzila svemir, pošto ranije nikada nisam pogledao niti jedan film iz serije, pa ni onaj prvi i najhvaljeniji iz 1954. godine. Takođe ovo je definitivni povratak filmova o Godzili u Japan, tamo gde im je i mesto. Istovremeno, ovaj, uslovno rečeno prikvel, vraća film vremenski najbliže drugom svetskom ratu, odakle potiču sva čitanja Godzile kao metafore (vidite kako sam dobro uradio domaći 🙂 ) Međutim, ono gde Godzila – 1 pleni je najviše to što, uprkos CGI-ju, koji je znak vremena, uspeva da se pokaže kao odličan film u nekom klasičnom značenju – dakle – priča, istiniti likovi za koje se možete vezati, radnja koja, manje više ide bez problema, tako da vam nije dosadno. I ako u filmu ima dosta CGI-ja (jer to je prosto tako moralo biti zbog samog čudovišta), film nikako tome ne robuje. Međutim zanimljivo je da se praktično sve teme koje su posađene u scenariju lome preko tog CGI generisanog čudovišta. I tu je Takashi Yamazaki napravio, rekao bih, idealnu ravnotežu, na jedan, u šarmantno starovremenski način – kada ne bi bilo samog CGI čudovišta, ovo bi mogao da bude jedan odličan ratni film snimljen pedesetih – šezdesetih godina prošlog veka, U najboljem smislu te reči. Što se tiče samog značenja, centralna tema filma, koja jeste politička, je pitanje patriotizma – da li je patriotizam borba i davanje života za svoju državu, ili za ljude koji u njoj žive. To Yamazaki provlači kroz film dovoljno skrupulozno, bez da time optereti radnju. Scene akcije, naročito one koje se dešavaju na moru su snimljene dosta ubedljivo, a mnogo pomaže i to što se sve vreme u njima jasno vide karakteri glavnih likova. Dakle, kad sve saberemo i oduzmemo, ovo je jedan savremeni monster film koji uspešno reinkarnira sve one stvari koje su nekad takvi filmovi imali, ne robujući savremenoj tehnologiji, ali koristeći je legitimno i znalački. A to izgleda može samo još u Japanu.
Podržavajte nas iznosom koji sami određujete, na mesečnom nivou: